تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در سه راه افسریه

تعمیر تلویزیون در میدان حر
تعمیر فوری تلویزیون در میدان حر
مارس 4, 2021
تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت
تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت |۰۹۱۲۷۳۸۴۰۸۵-۳۳۶۴۱۸۴۲
مارس 25, 2021

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در سه راه افسریه

تعمیرکار تلویزیون قدیمی سامسونگ در محل

تعمیر تلویزیون در تهران

اهمیت تعمیرات تلویزیون در زندگی روزمره

در گذشته مهم‌ترین علت دورهمی های خانواده ها، وجود تلویزیون ها در هر خانه بود. امروزه با توجهبه تغییر در سبک زندگی ، معمولا می شود گفت وجود تلویزیون در هر خانه به بیش از یک عدد افزایش پیدا کرده به گونه ای که در هر اتاق یکی برای اعضای خانواده تجهیز گردیده است. ضمن اینکه درصورتی که اگر از طرفداران برنامه‌های تلویزیونی هم نباشیم باز هم برای استفاده از کنسول‌های بازی و یا اتصال کامپیوتر و… نیازمند به تلویزیون  خواهیم بود.

پیشرفت علم موجب اتصال راحت تلویزیون ها به انواع مرورگرها و شبکه های اینترنتی و همچنین قابلیت دسترسی و اتصال آسان به اینترنت شده است که کاربران می توانند از این طریق به انواع فیلم ها و برنامه ها دسترسی پیدا نمایند و به صورت آنلاین استفاده داشتهه باشند.

خرابی های رایج تلویزیون

با توجه به بالا رفتن کیفیت تلویزیون ها که هر روز روند صعودی خوبی همراه خود دارد به طوری که کیفیت آن در مقایسه با گذشته پیشرفت قابل توجه زیادی داشته است. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین ها امروز دربازارها، تلویزیون های پلاسما ال سی دی و ال ای دی دی هستند که این لوازم ممکن است به دلیل عمر استفاده از دستگاه یا علت هایی مثل ضربه خوردن، قطع و وصل شدن برق وخرابی های قطعات اصلی و یا هر دلیل دیگری دچار خرابی گردند که در ادامه به چند نمونه از مهم ترین و متداول ترین آنها اشاره خواهیم داشت. تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در سه راه افسریه

تصویر از قسمت بالا تاریک و روشن می شود:

با توجه به پیشرفت زیاد تکنولوژی و استفاده در ساخت وسایل الکترونیکی، شرکت های سازنده در تلاش می باشند تا محصولات کارآمدتر در اختیار کاربران قرار گیرد. در همین راستا شرکت های سازنده تلویزیون ها نیز در تلاش اند تا با ساخت مدل های جدید، مشکلات وخرابی های دستگاه های پیشین را برطرف نمایند.

علیرغم تلاش های فراوان شرکت های سازنده، همچنان عیوب و ایراداتی در تلویزیون ها ایجاد می شود. به عنوان مثال یکی از این مشکلات تاریک و روشن شدن تصویر از قسمت بالای دستگاه هست. تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در سه راه افسریه

علت تاریک و روشن شدن تصویر از قسمت بالای آن:

یکی از رایج ترین موارد خرابی که کاربران تلویزیون و تعمیرکاران با تجربه با آن رو به رو می شوند را می توان به این موضوع اشاره داشت. در ابتدا لازم است که ایراد به درستی عیب یابی گردد. به طور معمول اختلال در پنل دستگاه منجر به این مشکل خواهد گشت.

 پیغام برنامه ریزی نشده در تلویزیون  و راه حل آن

گاهی موردی ممکن است پیش آید که شما با پیغام  برنامه­ریزی نشده (Not programmed) از سمت دستگاه خود رو به رو شوید ،معمولا این پیغام به این معناست که کانال یابی به درستی انجام نشده است. برای کانال یابی درست می‌توانید از روش کانال­ یابی خودکار یا دستی استفاده نمایید.

کانال یابی خودکار : (Auto Tuning)

برای کانال یابی خودکار می­توانید مسیر زیر را دنبال نموده تا به نتیجه مورد نظر دست یابید.

ابتدا دکمه‌ی Smart که بر روی کنترل دستگاه قرار دارد را فشار دهید و از آن طریق وارد Setting > Channel تنظیمات تلویزیون شوید.

در منو، از گزینه­ی Auto Tuning یا کانال‌یابی خودکار استفاده کنید.

توسط گزینه‌ی Start روند کانال یابی را آغاز نمایید.

در آخر کار، گزینه‌ی Done را انتخاب کنید و خارج شوید.

کانال یابی دستی : (Manual Tuning)

برای انجام کانال‌یابی دستی می­توانید متن زیر را مطالعه و طبق مراحل انجام دهید.

گزینه کانال یابی دستی را با وارد شدن به بخش تنظیمات و منوی کانال­ها انتخاب نموده.

  1. بعد از آن گزینه‌ی تلویزیون دیجیتال استفاده نمایید تا در قسمت UHFCH کد هر کانال را وارد و ثبت نمایید. از طریق روابط عمومی استان می­توانید کد مربوطه به شهرستان محل سکونت خود را دریافت و ثبت نمایید. تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در سه راه افسریه
  2. گزینه‌ی به روز رسانی یا افزودن را به عنوان آخرین اقدام انتخاب کنید تا بتوانید کانال ایجاد شده را اضافه و ثبت کنید. در صور تی که گزینه نمایان نشده آنتن را چک کنید.

همان طور که در متن قبل گفته شده بود می توانید برای دریافت کانال‌های دیجیتال در تلویزیون‌های از این دو روش کانال یابی را ثبت کنید. کانال یابی خودکار، شبکه‌ها را بر اساس ترتیب و نام ارائه شده توسط صدا و سیما انجام می شود.

از مزایای کانال یابی دستی می توان شبکه ها را به صورت مرتب شده دریافت و ثبت کرد و کانال­های تکراری در آن­ها نخواهید یافت. در کانال‌ یابی به روش دستی نیازمند به شماره‌ی پهنای باند کانال‌ها هستید . می­توانید از صدا و سیمای منطقه‌ی خود این اعداد را دریافت نمایید.

اما اگر به شماره‌ی پهنای باند کانال‌ها دسترسی ندارید، از گزینه کانال یابی خودکار استفاده نمایید.

 

 

استند بای تلویزیون و خارج نشدن از این حالت

اگر در دستگاه خود با این موضع رو به رو شدید، جهت تعمیرات پنل تلویزیون باید برد پاور ،مورد بررسی قرار گیرد. در صورت سالم بودن این بخش این احتمال وجود دارد که مین برد دستگاه دچار مشکل شده باشد که نیازمند به سپردن به افراد متخصص و کاربلد می باشد. تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در سه راه افسریه

کند شدن تصویر

کند شدن تصویر را می توان از جمله  مواردی به حساب آورد که در تلویزیون ها با برند های معتبر صورت می گیرد.

در اين حالت تصويرها به کندی و به صورت اسلو موشن به نمایش در می آیندکه ممکن است هاله ی تصوير قبل در تصوير بعدي نمایش داده شود، معمولا تصویر قبلی چند ثانیه روی تصویر بعدی ثابت می ماند.

دلیل کند شدن تصویر می تواند به خاطرعدم واکنش صحيح پنل به اطلاعات ورودی و پاسخ پیکسل ها رخ دهد. فرسوده شدن قطعات برد آدرس تلويزيون معمولا علت قطعی این خرابي است. در مواردي نیز ممکن است مربوط به لیکوید پنل باشد. در بیشتر مواقع تعویض برد آدرس ، به راحتی مشکل وارد شده را رفع می کند. اگر این مشکل براي تلويزيون شما رخ داده است آن را خاموش نمایید ودر اولین موقعیت با مرکز تخصصي تعمير پنل تلويزيون تماس برقرار نموده تا در اولین فرصت نیرو لازمه را به آدرس مربوطه اعزام کنند.

سوختن پیکسل ها

در پنل تلویزیون ، پیکسل ها ۳ عدد ساب برای ساخت رنگ را شامل می شوند. کنترل پیکسل ها به صورت دسته جمعی توسط ترانزیستورها صورت می گیرد. در صورتی که در بخش های ذکر شده مشکلی رخ دهد، پیکسل به حالت خاموش در آمده که به اصطلاح سوختگی پیکسل یا پیکسل سوختگی رخ می دهد. ریشه یابی علت اتفاق خرابی پنل تلویزیون ها نیازمند به بررسی و عیب یابی دقیق و تخصصی هست که تنها با مراجعه به یک مرکز مجاز تعمیراتی معتبر ومجاز صورت می گیرد.

 

وجود نقطه سفید در تصویر

گاهی وجود یک یا چند نقطه سفید و نورانی در تصویر علت بروز خرابی می باشد. باید بدانیم که در این مواقع، دستگاه دچار سوختگی پیکسل شده است. این بدان معنی است که تمام اجزای مرتبط با هم برای این که پیکسل به نقطه‌ای تبدیل شود که رنگی باشد و هنگام نمایش دادن تصویر به درستی عمل ننماید.

در نتیجه پیکسل روشن می‌ماند و حالت نقطه سفید به خود می‌گیرد، لازم به ذکر است راه حل این مشکل تنها تعویض پنل به صورت کامل هست که می تواند کاربر را با هزینه بالایی مواجه کند.

مرکز تعمیر پنل تلویزیون در تهران

مرکز تعمیرات تلویزیون فدک تهران به عنوان نماینده مجاز تعمیرات تلویزیون در تهران هست که، با ارائه مشاوره های لازم قبل از اقدامات لازم برای تعمیر دستگاه هزینه های احتمالی و برآورد کل هزینه ها را به مشتری اعلام می دارد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به تعویض قطعات حساس و عدم امکان تعمیر، از قطعات کاملا اورجینال و اصل با گارانتی معتبر استفاده می شود. در این مرکز ضمن به روز بودن تعمیر کاران به آخرین اطلاعات مربوط به دستگاه های جدید، به دلیل تخصص تعمیرکاران به تمامی برند ها می توان این مرکز را به عنوان کارگاهی برای تعمیرات جامع و کامل که تجهیزات مناسب برای عیب یابی، تعمیر و ترمیم را داراست معرفی نمود. در این واحد تعمیراتی امکانات و تسهیلات فوق العاده وسیع و پیشرفته ای از جمله سرویس تلویزیون در محل  نیز فراهم می باشد که هر سطحی از نیاز را به راحتی برای مشتریان گران‌قدر برطرف می کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *