تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت |۰۹۱۲۷۳۸۴۰۸۵-۳۳۶۴۱۸۴۲

تعمیرکار تلویزیون قدیمی سامسونگ در محل
تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در سه راه افسریه
مارس 25, 2021
نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ جنوب تهران |۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵-۳۳۶۴۱۸۴۲-۶۶۲۲۱۴۰۷
سپتامبر 22, 2023

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت |۰۹۱۲۷۳۸۴۰۸۵-۳۳۶۴۱۸۴۲

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

 

تعمیرات تلویزیون در تهران

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

اهمیت تعمیرات تلویزیون در زندگی روزمره

در دنیای تکنولوژی وپیرفته، تلویزیون ها حرف زیادی برای گفتن دارند، ضمن پیشرفت بالای این دستگاه می توان آن را در دسته ی لوازم ضروری و بسیار مهم هر خانه حساب کرد که جدانشدنی از زندگی روزمره انسان ها از گذشته تا به امروز نیز می باشد. پیشرفت تکنولوژی باعث افزایش کیفیت روز به روز تلویزیون ها گردیده است. از جمله امکانات خوبی که تلویزیون ها به همراه دارند امکان وصل شدن به اینترنت و انواع مرورگرها، استفاده از بلوتوث، اتصال انواع ورودی های متنوع مثل لپ‌تاپ ها و هارد ها و …. که باعث ارتباط راحت تر با لوازم الکترونیکی گشته است.

به طور کل با وجود این مسائل تلویزیون های ال ای دی، ال سی دی و پلاسما ها که امروزه در بازار ها همراهان زیادی را به دنبال خود دارند ، ممکن است بر اثر عوامل بسیاری مثل فرسودگی قطعات، ضربه خوردن و نوسانات برق و خیلی عوامل متعدد دیگر دچار خرابی هایی شوند. شما می توانید به راحتی و توسط تکنسین های مجرب آنها را تعمیر کنید. در ادامه مطالب به چندین نوع از این خرابی ها اشاره خواهیم نمود. تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

تخصصی ترین مرکز تعمیرات پنل تلویزیون در پاکدشت

قصد داریم در این مقاله به خرابی های رایج و احتمالی که در پنل های تلویزیون اتفاق می افتد و همچنین علل این مشکلات و شیوه تعمیر آنها اشاره نماییم. اگر در زمان استفاده از دستگاه متوجه بروز مشکلاتی و اختلال در پنل تلویزیون شدید می توانید با مطالب و موارد گفته شده تا حدودی ضمن تشخیص خودتان مشکل را حل کنید. توصیه داریم تعمیرات تلویزیون و رفع اشکالات پیش آمده در آن را به کارشناسان کار بلد بسپارید و در صورت نداشتن تخصص از ورود به این کار جلوگیری نمایید.

آب خوردگی پنل تلویزیون پاکدشت

آبخوردگی در پنل تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی  سامسونگ پاکدشت اصطلاحی هست که در واقع مربوط به نفوذ مایعات پاک کننده مانند شیشه شوی از فاصله بسیار کم بین قاب و صفحه نمایش تلویزیون اتفاق می افتد.

گاهی مواقع هنگام بازی کودکان و یا تمیزکردن تلویزیون به علت اسپری کردن مستقیم مایع پاک کننده روی صفحه نمایشگر، مایعات که بیس آن ها نیز رسانا می باشند از پایین پنل بین قاب دستگاه و صفحه نمایش به داخل دستگاه نفوذ می نمایند و چون جایگاه قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل

تلویزیون سامسونگ پاکدشت هست باعث اتصال پین های مختلف این فلت ها به یکدیگر می شوند که برخی از آنها ولتاژ و برخی دیگر اطلاعات تصور را منتقل می نمایند.

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

تماس و مشاوره رایگان

چگونه متوجه آب خوردگی تلویزیون شوید؟

اگر متوجه خطوطی با مشخصات رنگی و عمودی روی صفحه­ی تلویزیون خود شدید و یا نوارهای سفید و مشکی روی تصویر ظاهر گشت، می توان آن ها را نشانه ای از آب خوردگی دستگاه به شمار آورد. همچنین اگر تفاوت روشنایی در دو نیمه­ ی تلویزیون مشاهده شود می ­توان گفت تلویزیون دچار آب خوردگی رخ داده است.

تعمیر تلویزیون معیوب:

برای تعمیر تلویزیونی که دچار مشکلی شده است، در ابتدا باید فلت­ هایی را که دچار خرابی شده را بررسی کنید. در صورتی که آسیب وارد شده جدی باشد، نیاز به تعویض خواهند داشت. در غیر این صورت می­ توان به بهبود مشکلی که در فلت ایجاد شده بپردازید.

در صورتی که آب خوردگی تلویزیون در زمان خاموش بودن تلویزیون اتفاق افتد، میزان آسیب به دستگاه شما پایین خواهد بود. اما اگر تلویزیون در حالت روشن باشد آسیب واردشده بیشتر خواهد بود. بهترین راه برای حل مشکل وکاهش آن، خاموش کردن هر چه سریع ­تر تلویزیون است.

برای رفع مشکل آب خوردگی تلویزیون بهتر است در هنگام مواجه با این مشکل ابتدا دستگاه خود را خاموش کنید. سپس با تعمیرکار مربوطه برای حل این مشکل تماس برقرار نمایید.

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

 

وجود خطوط عمودی در پاکدشت

خرابی پنل تلویزیون با پیدایش خطوط عمودی نیاز به توجه وبررسی موشکافانه تری دارد. ضربه خوردن پنل یا وجود مشکل در برد تیکان یا فلت‌های ارتباط دهنده از جمله علت های پیدایش خطوط عمودی است. اگر خط ایجاد شده به صورت سراسری از بالاترین نقطه تا پایین‌ترین نقطه رسم شده باشد، برد تیکان و فلت های ارتباطی متهمین اصلی خرابی پنل تلویزیون است.

در این شرایط می توانید امیدوار باشید که هزینه های تعمیر تا حد بسیار زیادی کم شود. اگر خط تمام صفحه را در بر نگرفته باشد یک خط چند سانتی متری در مرکز تصویر یا از بالاترین نقطه تا مرکز تصویر باشد مشکل از پنل اصلی می باشد و هزینه بیشتری برای کاربر به بار خواهد آورد. تنها راه برای رهایی از این مشکل، تعویض پنل است.

خاموش شدن تلویزیون در پاکدشت

گاهی ممکن هست که دستگاه به صورت ناگهانی دچار خاموشی گردد و دیگر روشن نشود .در ادامه علت های آن برای شما بیان خواهیم نمود. تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

تعمیر بک لایت تلویزیون 

بک لایت، نور پشت صفحه تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی را شامل می گردد. وقتی بک لایت تلویزیون خراب می شود نور صفحه قطع و صفحه تلویزیون به سیاهی خواهد رفت که در این حالت تلویزیون روشن است و شما تنها صدای تلویزیون می شنوید، تنها امکان تعویض شبکه های تلویزیون را خواهید داشت  اما تصویر نمایش داده نمی شود. هزینه تعمیر بک لایت با توجه به مدل و اینچ تلویزیون متفاوت خواهد بود.

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

قطع و وصل شدن لحظه ای صفحه نمایش تلویزیون

اوصولا این اتفاق به دلیل متصل بودن دستگاه به دستگاه گیرینده دیجیتال و یا دستگاه های مشابه دیگری از طریق پورت HDMI و سایر لوازم اتفاق خواهد افتاد. استفاده از لوازمی از جمله لباسشویی، آبمیوه ‌گیری و یا لوازم مشابه در منزل، به دلیل تولید نواسانات مغناطیسی، باعث ایجاد نویز در وسایل دیجیتال می گردد.

وجود نویز در لوازم دیجیتال، مانند تلویزیون، منجر به ایجاد اشکالاتی از جمله نمونه بارز آن قطع شدن لحظه ای تلویزیون هست اتفاق می افتد.

فلت های آسیب دیده

از عوامل خاموشی صفحه، آسیب دیدگی فلت ها ست که در مواقعی که مایعات وارد به پنل می شوند با آن مواجه می شوید. در حقیقت آبخوردگی پنل تلویزیون موجب سوختن یا آسیب جدی فلت های ریز موجود در پنل می گردد که نتیجه آن خرابی پنل تلویزیون است.در صورتی که به موقع رسیدگی نشود موجب سوختگی پنل خواهد شد.

تعمیرکار تلویزیون ال ای دی سامسونگ در محل

ایراد های رایج در تعمیرات تلویزیون ال ای دی سامسونگ پاکدشت

تلویزیون های ال ای دی ال جی، طی چندین سال پیشرفت های زیادی داشتند و با بهبود تکنولوژی، بسیاری از ضعف ها و معایب آن ها بر طرف شد. اما با این حال یک سری مشکلات در تلویزیون های led بسیار رایج می باشند. به عنوان مثال خرابی بک لایت، شکستگی پنل، عدم وجود صدا، به هم ریختگی تصاویر و… . در ادامه ما قصد داریم تا به بررسی پر تکرار ترین ایرادات در تلویزیون ال ای دی سامسونگ پاکدشت بپردازیم. آگاهی و اطلاع از ایرادات رایج دستگاه، به شما کمک می کند تا در صورت خرابی دستگاهتان، به سرعت بتوانید منشا ایراد را متوجه شوید و قطعه ی آسیب دیده را شناسایی کنید و جهت تعمیرات، خودتان دستگاهتان را تعمیر کنید و یا آن را به دست یک تکنسین متخصص از مراکز معتبر و حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی یا نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ بسپارید.

  • تلویزیون  سامسونگ صدا دارد ولی تصویر ندارد

از مشکلات رایج تلویزیون های ال ای دی همین مشکل نداشتن تصویر با وجود داشتن صدا می باشد. معمولا این مشکل بخاطر خرابی مین برد، خرابی بک لایت، خرابی برد پاور، خرابی برد تیکان و… اتفاق می افتد. به عنوان مثال اگر برد پاور خراب باشد، برق به بک لایت نمی رسد و در نتیجه هیچ تصویری نمایش داده نمی شود و یا اگر خروجی بک لایت خراب باشد، تصویر قطع می شود. یا مثلا اگر مین برد خراب باشد، در واقع انگار مغز دستگاه از کار افتاده و می تواند هر مشکلی برای دستگاه شما پیش بیاید، که یکی از این موارد، عدم وجود تصویر می باشد. همچنین اگر بک لایت سالم باشد ولی تصویر کاملا مشکی دیده نشود ( مثلا به رنگ خاکستری دیده شود )، احتمالا برد تیکان آسیب دیده است و لازم است تا برد تیکان تعویض شود.

 نگاتیو شدن تصویر ال ای دی سامسونگ پاکدشت

اگر رنگ تصاویر دستگاه شما مشکل دارد، و یک حالتیشبیه رنگین کمان دیده می شود، به این مورد پخش رنگ گفته می شود. در این حالت علاوه بر پخش رنگ، ممکن است که خطوط افقی و عمودی در صفحه نیز ظاهر شود. این مشکل معمولا بخاطر خرابی منبع تغذیه، خرابی بک لایت، خرابی مادر برد، خرابی برد کنترلر، خرابی پنل و… اتفاق می افتد.  

  • شکستگی پنل تلویزیون ال ای دی پاکدشت

شکستگی پنل یکی از مواردیست که خیلی زیاد برای تلویزیون های led اتفاق می افتد و تقریبا می توان گفت نصف تماس های دریافتی از مشتریان در رابطه با شکستگی پنل و تعویض پنل شکسته می باشد. پنل ممکن است بنا به دلایل مختلفی بشکند. مهم ترین علت های شکستگی پنل، وارد شدن بیش از حد فشار یا ضربه به صفحه دستگاه به خصوص هنگام نظافت و تمیز کردن تلویزیون  می باشد. همچنین شکستگی پنل می تواند بخاطر افتادن دستگاه از ارتفاع، پرتاب شدن وسایل به سمت تلویزیون ( معمولا این اتفاق در منازلی که کودک دارند رخ می دهد )، برخورد اجسام تیز به پنل دستگاه، حمل و نقل اشتباه هنگام جابه جایی یا اسباب کشی و… اتفاق می افتد. تمام این موار باعث می شوند تا پنل دستگاه شما بشکند و نیاز به تعویض توسط تعمیرگاه ها یا نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی داشته باشد.

  • دیر روشن شدن تلویزیون ال ای دی ال جی

اگر پس از فشار دادن دکمه ی پاور روی کنترل، تلویزیون شما دیر روشن می شود، احتمالا برد تغذیه دستگاه شما دچار مشکل شده است. این مشکل جزء مشکلاتی است که معمولا بعد از انجام تعمیرات، ایراد مد نظر کاملا رفع می شود. و جز مواردیست که کاملا ارزش تعمیر کردن را دارد و این مورد معمولا در تلویزیون های قدیمی که چند سال از عمرشان می گذرد اتفاق می افتد. همچنین توجه داشته باشید که این ایراد باید سریعا بر طرف گردد و لازم است تا برد پاور تعویض شود، زیرا در صورت عدم توجه به این مسئله برد اصلی دستگاه شما می سوزد. پس توصیه می شود در اسرع وقت با یک تکنسین متخصص از مراکز معتبر و حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی یا نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ پاکدشت تماس حاصل نمایید.

  • کم نور شدن صفحه نمایش تلویزیون ال ای دی سامسونگ پاکدشت

یکی از مشکلاتی که معمولا بعد از چند سال استفاده از تلویزیون، برای دستگاه شما پیش می آید، کم نور شدن ال ای دی دستگاه می باشد. این ایراد بخاطر مشکلات بک لایت و یا بخاطر خرابی برد اینورتر دستگاه اتفاق می افتد. در این صورت معمولا با تعویض بک لایت، مشکل بر طرف می شود.

  • آبخوردگی پنل تلویزیون ال ای دی سامسونگ

گاهی ممکن است که پنل دستگاه شما به طور اتفاقی خیس شود و مثلا این اتفاق ممکن است که هنگام اسباب کشی در روز بارانی، ریخته شدن آب روی پنل توسط کودکان و… اتفاق بیوفتد. در این صورت، اگر هنگام خیس شدن تلویزیون، دستگاه شما روشن است، باید سریعا آن را خاموش کنید و به هیچ وجه مجدد دستگاه را روشن نکنید. در این صورت بهتر است تا سریعا با یک تکنسین از نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مانند تعمیرگاه ال جی پشتیبان تماس بگیرید.

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

  • پرش ناگهانی تصاویر در تلویزیون ال ای دی سامسونگ پاکدشت

پرش ناگهانی تصاویر تلویزیون یا جابه جا شدن تصاویر، یکی دیگر از مشکلات شایع در تلویزیون ها می باشد. معمولا این مشکل بخاطر خرابی یا آسیب دیدگی پنل اتفاق می افتد. در این صورت لازم است تا پنل توسط یک تعمیرکار حرفه ای از مراکز معتبر تعمیراتی بررسی شود و در صورت نیاز تعمیرات لازم و یا تعویض پنل صورت بگیرید.

  • روشن و خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال ای دی سامسونگ پاکدشت

گاهی ممکن است که دستگاه شما بدون این که شما دکمه ی پاور کنترل را فشار دهید، روشن یا خاموش شود. این مشکل معمولا در صورت خرابی پاور برد یا خرابی مین برد اتفاق می افتد. در این صورت لازم است تا پاور برد و مین برد توسط تکنسین بررسی شوند. این مشکل می تواند در اثر سوختن یا نیم سوز شدن قطعات نیمه هادی اتفاق افتاده باشد که با تعویض آن ها مشکل بر طرف می شود.

  • وجود لکه های تاریک و یا نقاط سیاه روی تصویر تلویزیون ال ای دی سامسونگ پاکدشت

اگر هنگام تماشای تلویزیون، متوجه می شوید که یک سری لکه های تاریک یا هاله های سیاه رنگ یا نقاط تیره روی تصاویر دیده می شوند، احتمالا بک لایت دستگاه شما دچار مشکل شده است  و یا این که ممکن است که LED یا پیکسل های پنل سوخته باشند. اگر پیکسل ها سوخته باشند، باید پنل را تعویض کنید و امکان تعمیر در این حالت وجود ندارد. البته بررسی و تعمیرات مربوط به این مشکل باید توسط سرویس کار از نمایندگی تعمیر لوازم خانگی ال جی مانند تعمیرگاه ال جی پشتیبان انجام شود.

  • خاموش شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ پاکدشت

اگر تلویزیون شما حین دیدن برنامه ی مورد علاقه تان یکدفعه خاموش شد، احتمالا پاور برد و یا آی سی های سازنده ولتاژ پاور برد خراب شده اند. در این صورت باید قطعات خراب و یا کلا برد پاور تعویض شود. همچنین لازم است تا مین برد نیز بررسی شود. نوسانات برق باعث خرابی مین برد می شود، علاوه بر این فرسودگی بر اثر گذشت زمان نیز از علل دیگر خرابی مین برد می باشد. مین برد بخاطر نوسانات برق ممکن است خراب شود. همچنین باید خرابی دستگاه های جانبی مثل رسیورنیز بررسی شود،  به عنوان مثال خرابی رسیور می تواند باعث خرابی مین برد شود، بنابراین لازم است تا از سالم بودن دستگاه های دیگر نیز مطمئن شوید، یا مثلا فلش ویروسی می تواند باعث از کار افتادن قطعات تلویزیون شود. همچنین برای جلوگیری از نوسانات برق، هرگز دستگاه را مستقیما به پریز برق وصل نکنید و از یک محافظ برق استفاده کنید. علاوه بر این موارد حواستان باشد که خاموش شدن دستگاه، بخاطر تنظیمات تایمر نباشد، بررسی کنید که تنظیمات ساعت تایمر روشن نباشد.

  • روشن نشدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ پاکدشت

اگر دستگاه شما روشن نمی شود، بررسی کنید و مطمئن شوید که برق به دستگاه می رسد یا نه. برای این منظور باید اطمینان حاصل کنید که پریز برق سالم باشد و یا اگر دستگاه به محافظ برق وصل شده، محافظ برق مشکلی نداشته باشد. سپس باید همچنین بررسی کنید که کلید خاموش وروشن که در پشت دستگاه قرار دارد، در وضعیت روشن باشد. اما اگر با فشار دادن پاور روی کنترل دستگاه ابتدا روشن می شود و فقط لوگوی ال جی را نشان می دهد و سپس هیچ تصویر دیگری را نمایش نمی دهد، به احتمال زیاد برد اصلی مشکل دارد. در نتیجه  بایستی  تا برد تعمیر شود و در صورت عدم امکان تعمیر باید این قطعه تعویض گردد.

  • صدا نداشتن تلویزیون ال ای دی سامسونگ پاکدشت

گاهی ممکن است که دستگاه تصویر داشته باشد، اما صدا نداشته باشد. در این صورت لازم است تا چندین مورد بررسی شوند. اول از همه باید بررسی کنید که دستگاه روی حالت بی صدا یا همان حالت mute نباشد. سپس باید بررسی کنید که کابل های صدای تلویزیون و رسیور ( یا هر دستگاه جانبی دیگر ) سالم باشند و شل نباشند. اگر این موارد را بررسی کردید و مشکل بر طرف نشد، احتمالا پنل دستگاه مشکل دارد. پنل می تواند بخاطر ضربه یا آبخوردگی دچار چنین مشکلی شود. به عنوان مثال ممکن است که ترانزیستور ها و فلت های ارتباط دهنده پنل سوخته باشند. در این صورت باید پنل تعویض شود.

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

ماندن تصویر روی لوگو در تلویزیون سامسونگ پاکدشت

ماندن تصویر روی لوگو در تلویزیون به عنوان یک مشکل رایج در میان کاربران معرفی گردیده است. به صورت کلی تلویزیون ها بنا به دلایل متفاوتی ممکن هست درگیر ایرادات متنوعی شوند. از همین رو شرکت های سازنده لوازم الکترونیکی خصوصا تلویزیون ها  سامسونگ پاکدشت سعی دارند تا با برطرف نمودن مشکلات پیشین بتوانند محصولات باکیفیت تری را در اختیار کاربران قرار دهند.

روش های برطرف کردن مشکل ماندن تصویر روی لوگو سامسونگ پاکدشت

برای برطرف نمودن مشکل ماندن تصویر روی لوگو راه حل های مختلفی وجود دارد که بعضی از آن ها روش های ساده ای می باشند که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم.

روش اول:

به عنوان ساده ترین روش به سراغ منو بروید. بیشتر خطاهای تلویزیون مرتبط به این بخش هست. اگر قادر به مشاهده بخش منو بودید می توانید بررسی کنید که امکان ریست نمودن دستگاه وجود دارد یا خیر. تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

روش دوم:

اگر تلویزیون شما روشن است می توانید آن را از برق جدا کنید. به مدت ۶۰ ثانیه بگذارید در آن وضع باقی بماند. سپس مجددا دستگاه را روشن نمایید و بررسی کنید که مشکل برطرف شده است یا نه.

روش سوم:

راه حل سوم برطرف نمودن مشکل ماندن تصویر روی لوگو، خاموش کردن و روشن کردن مجدد دستگاه می باشد. در بیشتر موارد این راه حل مشکل را برطرف خواهد نمود. برای انجام درست آن مراحل زیر را دنبال کنید:

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

  • تلویزیون را از جریان اصلی جدا کنید و از برق بکشید.
  • پس از انجام مرحله اول، دکمه پاور را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید.
  • سپس می توانید دکمه پاور را رها کنید و تلویزیون را به شرایط قبل باز گردانید.
  • پس از رها کردن دکمه پاور می توانید تلویزیون را روشن نمایید.
  • حال عملکرد نرمال دستگاه را بررسی نمایید.

 

 

خدمات شرکت تعمیرات تلویزیون فدک:

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک به عنوان یکی از تخصصی­ترین مراکز تعمیرات تلویزیون است که با بهره­گیری از تکنسین­ها و متخصصین باسابقه اقدام به تعمیر انواع مختلفی از تلویزیون می کند. تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ در پاکدشت

هر تلویزیونی که دچار مشکل شده باشد، در هنگام جابه ­جا کردن آن به تعمیرگاه مربوطه امکان دارد دچار آسیب­های دیگری از قبیل شکستگی یا ترک خوردگی پنل گردد.

تعمیرگاه­ های معتبر و متخصص تلویزیون به منظور کاهش این آسیب­ها امکان تعمیر در محلی که تلویزیون در آن قرار داده را در اختیار مشتری گذاشته تا در کم ترین زمان بهترین عملکرد را اجرا کنند.

 

 

 

مشاوره و تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *